De beste kandidaten aan tafel. Het kan!
Wat willen sollicitanten écht in het solliciteren? Dát is Candidatemarketing: werven vanuit het perspectief van de sollicitant. Het is de vertaling van mijn decennialang werken met tienduizenden sollicitanten naar het aantrekken van de beste kandidaten.
Wat wil de sollicitant nu echt vanaf het eerste contact tot en met het contract?
Mijn handvat hierin is het door mij ontworpen KETS-model©. Dit KETS-model© kent 150 aspecten en staat voor:
- Kennis – hoe de sollicitant zichzelf optimaal kan selecteren: ben ik de beste kandidaat?
- Eenvoud – hoe maak je het solliciteren voor sollicitanten écht laagdrempelig?
- Transparantie – sollicitanten willen transparantie op het proces, hoe doe je dit en wat werkt?
- Snelheid – met welke snelheid in je interne proces bind je sollicitanten?
Met het KETS-model© leer je alle aspecten van een integrale aanpak. Gelardeerd met actuele voorbeelden uit de praktijk van sollicitanten en recruitment. Van jobcrafting tot ‘zelfselecterende’ vacatureteksten. Van enthousiasmeren tot reageren. Van een vloeiend verloop van het interne proces tot en met de contractondertekening. Zodat jij de beste kandidaten aan tafel krijgt.
Al deze aspecten ondersteun ik met actuele voorbeelden uit de praktijk van sollicitanten en recruitment.
Over Candidatemarketing deel ik met HRM’ers, leidinggevenden, vacaturehouders en recruiters. Zowel als spreker, trainer en consultant.
Lees meer informatie en reviews, of boek een in-company Intensive of in-company masterclass.
Interview Aaltje Vincent
Lees meer in mijn nieuwsbrief!