Jobmarketing

Bij jobmarketing gaat het om jóuw eigen arbeidsmarkt, waar je zélf in moet stappen in plaats van af te wachten of er een vacature in de krant komt. Het gaat om ‘de kunst van het netwerken’ als vaardigheid en succesfactor in het vinden van werk, nu en in de toekomst.

Jobmarketing gaat ook over het vinden van werk door intensief te netwerken en effectief te solliciteren en daar ook lol in te hebben. Lees maar eens hoe Carlo en Monique werk vonden door jobmarketing.

In mijn boek ‘Jobmarketing Werk vinden: zo pak je het aan’ vind je tips, voorbeelden en invuloefeningen die je helpen bij het vinden van nieuw werk.

NBD|Biblion recensie
Een boek voor mensen die werk willen vinden. Jobmarketing is een stapsgewijs traject voor het omgaan met je eigen arbeidsmarkt. De schrijfster bedoelt daarmee dat je je eigen arbeidsmarkt creeert in plaats van af te wachten of er een vacature in de krant komt, dat je netwerkt en dat je van solliciteren je werk maakt. Het boek geeft veel praktische tips over bijvoorbeeld het schrijven van een sollicitatiebrief en curriculum vitae en het voorbereiden van een sollicitatiegesprek. Het ondersteunt de lezer om een persoonlijk arbeidsmarktplan te maken, een goed cv te schrijven en te netwerken. Verder bevat het boek diverse invuloefeningen en is het heel concreet geschreven. De auteur is jobmarketeer met ervaring in loopbaanadvies en management development.

(NBD|Biblion recensie, Jannetta van der Zee)